GREEN STAR je viden pečat odličnosti pri doprinosu k podnebni nevtralnosti in bolj zeleni prihodnosti.
Trajnostna naravnanost podjetij ni več izbira, ampak neizogibna prihodnost. Podjetja, ki se tega zavedajo in svoja poslovanja spreminjajo v bolj trajnostna, so bolj odporna na tveganja in globalne trende. CER Partnerstvo za trajnostno gospodarstvo prek Certifikata za uvajanje trajnostnih (ESG) vidikov in podnebnega ukrepanja v podjetju Green Star, podjetjem ponuja strateško orodje, s katerim lažje merijo in načrtujejo trajnostni razvoj.
»Green Star podjetjem omogoča, da razumejo kaj vse vpliva na njihov trajnostno poslovanje. Pomaga jim, zbrati podatke o lastnih vplivih na okolje in podnebje, zaposlene in širšo družbo, spodbuja jih k postavitvi ambicioznih trajnostnih ciljev, izboru prioritet in ukrepov. Prav tako pa jih spodbuja k transparentnemu poročanju in vsakoletnemu spremljanju trajnostnega napredka ter seveda tudi k inoviranju,« pojasnjuje Ana Struna Bregar, izvršna direktorica CER Partnerstvo za trajnostno gospodarstvo. Certifikat Green Star je do sedaj pridobilo že 33 slovenskih podjetij – med njimi tudi BTC, Lidl Slovenija, M Sora in Generali zavarovalnica.
Postopek pridobitve certifikata temelji na samooceni podjetij o vključenosti ESG kriterijev v poslovanje podjetja. Vprašalnik, ki združuje 115 vprašanj, je sestavljen celostno in vključuje različne vidike poslovanja podjetja. »Postopek izpolnjevanja vprašanj nam je interno koristil, saj smo se povezali med različnimi oddelki, k v svojih procesih izvajajo vsebine s področja trajnosti. Na ta način smo na enem mestu dobili vpogled v trajnostne aktivnosti, ki jih sicer v različnih oddelkih v družbi izvajamo že dlje časa,« pojasnjuje Dejan Srše iz Generali zavarovalnice, kjer je trajnost integrirana v več oddelkih in je tudi pomemben del poslovne strategije celotne skupine Generali.
Podobno opažajo tudi v družbi BTC, kjer so se za pridobitev certifikata Green Star odločili z namenom, da ocenijo dosedanja trajnostna prizadevanja glede na ESG kriterije in preverijo prihodnje trajnostne ambicije.
»Green Star je zelo aplikativno in strateško orodje, s katerim smo na enem mestu zbrali relevantne podatke s področja okolja, zaposlenih, družbe in upravljanja. Z namenom, da ocenimo lastna trajnostna prizadevanja ter izluščimo priložnosti za izboljšanje na poti zelene transformacije. Pri tem smo okrepili komunikacijo in sodelovanje med enotami in sektorji, ki predstavljajo vir podatkov, hkrati pa smo med oddelki delili znanja s področja trajnosti. Ker orodje temelji na mednarodnih okvirih in standardih za trajnostno poročanje, je koristno tudi za razvoj kompetenc zaposlenih, pridobivanje znanj ter poenotenje razumevanja trajnostnih pojmov znotraj družbe,« dodaja Miha Mermal iz družbe BTC.
Po izpolnjenem vprašalniku strokovnjaki iz CER Partnerstva za trajnostno gospodarstvo s podjetji opravijo še validacijski klic, kjer skupaj preverijo skladnost odgovorov in podajo oceno stanja. Če se podjetje odloči za pridobitev certifikata s poglobljenim poročilom s priporočili, te prejme v obsežnem dokumentu, strukturiranem po ESG vidikih.
»Glede na oceno ESG stanja po posameznih področjih predlagamo konkretne korake izboljšanja. Na primer, da podjetja analizirajo podnebna tveganja, tako v dobavni kot uporabni verigi, kakor tudi priložnosti, povezane s podnebnimi spremembami. Da vzpostavijo sistem za spremljanje dejansko zmanjšanih emisij od načrtovanih, da podjetje razmisli o morebitnem povečanju še drugih okoljskih ciljev za doseganje podnebne nevtralnosti, da definira cilje na področju investicij v zeleno preobrazbo itn.,« pojasnjuje Ana Struna Bregar iz CER.
V družbi BTC in Generali zavarovalnici so rezultate, oceno stanja in strateška priporočila izkoristili tudi za pripravo nove trajnostne strategije podjetja. »Vprašalnik je zastavljen sistematično in na način, ki podpira snovanje novih ukrepov. Ocena trenutnega stanja nas je spodbudila k načrtovanju številnih izvedbenih aktivnostih zelene transformacije ter v pripravo nove trajnostne strategije,« učinke Green Star certifikata povzema Miha Mermal iz družbe BTC.»Postopek pridobitve certifikata nam je služil tudi kot predpriprava na pričetek oblikovanja nove trajnostne strategije, k pripravi katere smo pristopili v letošnjem letu, saj nam je pred pričetkom omenjenih aktivnostih pomagal prikazati trenutno stanje podjetja na poti zelene preobrazbe. Koristen je bil tudi povzetek za vodstvo, ki ga je ob izdaji certifikata pripravil CER,« dodaja Dejan Srše iz Generali zavarovalnice.
Certifikat Green Star je namenjen tudi podjetjem, ki svojo trajnostno preobrazbo šele začenjajo. »Eden največjih izzivov, s katerimi se soočajo podjetja, je, kje začeti. Spremembe in prilagoditve zahtevajo svoj čas, zato je koristno, da podjetje najprej naredi analizo stanja – pregled in oceno trenutne trajnostne naravnanosti in podnebnega ukrepanja,« poudarja Ana Struna Bregar iz CER.
V podjetju M Sora, kjer načrtujejo celostno trajnostno preobrazbo, so se za pridobitev certifikata odločili ravno z namenom, da pridobijo posnetek stanja in ustvarijo podlago za naprej. »Postopek nam je prinesel predvsem samoanalizo in samozavedanje, kje se nahajamo in kje so naše pomanjkljivosti ter kako iz njih narediti naše nove priložnosti. Radi se učimo in pridobivanje certifikata Green Star je dober način učenja na trajnostnem področju, podjetja, ki so dosegla najvišje ocene, pa so dober motivator, da je vse to tudi mogoče iz teorije preliti v prakso,« povzema Barbara Šubic iz podjetja M Sora.
»Če nekatere dele podjetja dobro trajnostno vodimo, kot na primer upravljanje z odpadki, zaposlenim nudimo varno in spoštljivo delovno mesto, imamo jasno strategijo in njen vpliv na okolje in družbo, pa so nekatera področja ostala do sedaj slabo obravnavana. Kot recimo uporaba energije iz obnovljivih virov, energetski pregledi objektov, transparentno in javno poročanje ter komuniciranje trajnostnih ciljev itn. Green Star certifikat je zagotovo pohitril proces razmišljanja o obnovljivih virih energije in odločitev za sončno elektrarno je bila sprejeta. Sledita še izbor izvajalca in izvedba,« o neposrednih vplivih certifikata še dodaja Barbara Šubic.
Informacije o ESG aktivnostih zahteva vse več deležnikov, od kupcev, države, konkurence, zaposlenih do investitorjev, mednarodne skupnosti, potrošnikov in združenj. Z novo Direktivo o poročanju podjetij glede trajnosti (CSRD) pa bodo velika podjetja, ki so po Direktivi NFRD že sedaj zavezana k nefinančnem poročanju, z naslednjim poslovnim letom potrebovala še več strukturiranih podatkov o trajnostnem prizadevanju, sprejetih ukrepih in rezultatih. V podjetju Lidl Slovenija, kjer se s trajnostjo aktivno ukvarjajo že 10 let in ta predstavlja pomemben del poslovne strategije podjetja, se pomena podatkov dobro zavedajo.
»Pridobivanje certifikata je podkrepilo našo ugotovitev, da nam podjetjem na splošno pridobivanje podatkov in njihova kakovost predstavljata velik izziv. V luči novih smernic trajnostnega poročanja bodo v prihodnosti kakovostne podatkovne baze še toliko bolj pomembne. Green Star podjetja dodatno spodbuja, da na enem mestu sistematično zberemo kakovostne podatke, kar nam lahko bistveno olajša nefinančno poročanje v prihodnosti,« pojasnjuje Saša Vidmar iz Lidl Slovenija.