GREEN STAR je viden pečat odličnosti pri doprinosu k podnebni nevtralnosti in bolj zeleni prihodnosti.
Da trajnostna preobrazba poslovanju zahteva temeljito pripravo, so mnenja tudi v digitalni marketinški agenciji Madwise. Zanje trajnostno poslovanje v ospredje postavlja skrb za okolje, družbo in etiko, glavni cilj paje dolgoročno ohranjanje naravnih virov in izboljšanje življenjske kakovosti. Vse to jih je spodbudilo k zavezi, da tudi sami uvedejo spremembe, in preidejo v bolj trajnostno poslovanje.
Odgovor višjega vodje projektov, Vida Turka, je iskren: »To je vprašanje, ki si ga verjetno zastavi marsikdo. Verjetno je moj odgovor (in še od marsikoga v ekipi) precej klišejski – ker verjamemo v boljši jutri in ker želimo ustvariti boljšo prihodnost.«
Razložil je, kako so se pri Madwise podali na pot zelenega poslovanja. »Prehodna trajnostno poslovanje se ne zgodi kar čez noč. Še preden se lotite aktivnosti, vam polagam na srce, da glede na svojo branžo izvedete temeljito raziskavo, kaj se že dela doma in v tujini, kaj delajo vaši konkurenti ter na kaj biti pri zeleni preobrazbi pozorni,« je razložil.
Tako so se o trajnostnem poslovanju najprej pozanimali pri partnerjih, ki preobrazbo že uspešno izvajajo. Nato so preučili primere dobrih praks, morebitne pasti in težave, prepričali pa so se še o zakonskih omejitvah na svojem področju, za kar so se obrnili na odvetniško pisarno. Nazadnje so opredelili temeljna načela trajnosti, ki jih bodo odslej vodila pri poslovanju, in okvirno določili, kako bodo poskrbeli za njihovo uresničitev.
»Ker smo želeli ovrednotiti svoje poslovanje z vidika trajnosti oz. pridobiti zunanje mnenje in realno oceno, smo opravili certifikacijo Green Star pri CER partnerstvu za trajnostno gospodarstvo, ki so kot prvi v Sloveniji začeli izdajati certifikate za uvajanje trajnostnih ESG vidikov podnebno ukrepanje v podjetjih, « je povedal Turk.
Turk je mnenja, da se je to izkazalo kot izredno koristna poteza, »saj smo med postopkom certifikacije odkrili veliko potencialnega prostora za izboljšave in nadgradnje, ki se ga do tedaj nismo zavedali,« priznava.
Green Star jim je s 360 stopinjskim vpogledom v ESG poslovanje omogočil, da pripravijo izvrstni operativni Načrt prehoda k trajnostnemu poslovanju za tekoče leto, na podlagi katerega sedaj tudi delujejo. V njihov načrt so po prejetju certifikata vključili brezogljično digitalno poslovanje, vzpostavitev sistema za merjenje emisij, odpadkov in porabe virov, spodbujanje zaposlenih k izobraževanju, ohranjanje nivoja enake zastopanosti spolov na vodilnih mestih ter enake priložnosti za napredovanje in nagrajevanje.
Izredno pomembno zanje je tudi, da trajnostno poslovanje še vedno omogoča monetizacijo. »Zeleno delovanje ne pomeni rdečih številk. Naše udejstvovanje indirektno podpira našo kredibilnost kot strokovnjakov za trajnostno komuniciranje. Udejstvovanje na področju ESG monetiziramo s tujimi in domačimi strankami, za katere izvajamo storitve ESG marketinga,« je svojo izpoved ambiciozno zaključil Višji vodja projektov digitalne marketinške agencije Madwise, Vid Turk.