GREEN STAR je viden pečat odličnosti pri doprinosu k podnebni nevtralnosti in bolj zeleni prihodnosti.
Predstavljamo prvo analizo v Sloveniji, ki omogoča vpogled v stanje ESG (okoljskih, socialnih in upravljavskih) dejavnikov podjetij, izpostavlja vrzeli ter določa ambicioznost na poti razogličenja in trajnostnega poslovanja.
V analizi so obravnavana podjetja, ki so do izteka leta 2023 zaključila proces pridobitve Green Star za leto 2022. Pokriva vse tri ESG vidike trajnostnega poslovanja. Izpostavlja tudi vrzeli, ki jih podjetja morajo premostiti, če želijo doseči cilje razogljičenja. Ključna ugotovitev analize je, da bi bila podjetja lahko bolj ambiciozna na področju uvajanja trajnostnih vidikov v poslovanje.
Namen tega poročila je spodbuditi podjetja, da bolj aktivno stopijo na pot trajnostne preobrazbe in v tem prepoznajo priložnost. Predvsem pa, da se pričnejo odločati na osnovi ESG podatkov, kar vodi v bolj trajnostno in odporno prihodnost.
Opažamo, da je kar nekaj podjetij naredilo vidne premike
Green Star analiza je pokazala, da poleg velikih tudi manjša podjetja že pričenjajo s trajnostnim poročanjem, kar je izjemno spodbudno, saj nova CSRD direktiva od njih tega še ne zahteva. A slednja so se trajnostnega poročanja lotila, ker so v tem videla priložnost. Opazili smo tudi, da se trajnostno ravnanje postopoma umešča v jedro poslovanja. Če je nekoč bila trajnost prepuščena manjšim oddelkom ali posameznikom, se ta trend vidno spreminja. Večina podjetij iz analize namreč poroča, da so se odločitve glede trajnostnega poslovanja in doseganja podnebne nevtralnosti prenesle na najvišjo vodstveno raven. Pozitivni premik je bil zaznan še pri primerjavi tistih podjetij, ki so v certificiranje stopila dve leti zapored. Kar 50 odstotkov podjetij je namreč prejelo višjo oceno, kar kaže na to, da spremljaje in merjenje podatkov podjetjem omogoča prikaz realne slike na področju trajnosti in pogoj za napredek.
Zaznane so bile tudi številne vrzeli
Na drugi je analiza pokazala, da bi številna podjetja lahko bila bolj ambiciozna na področju uvajanja trajnosti v poslovanje. Iz 53 kriterijev ocenjevanja, ki pokrivajo stanje, cilje in ukrepe razogljičenja, smo ocenili, da je kar 69 odstotkov podjetij premalo ali le delno ambicioznih. Vrzeli so se pokazale tudi pri podnebnih tveganjih, saj kljub temu, da 90 odstotkov podjetij pozna lastna podnebna tveganja, številna kljub temu nimajo vzpostavljenih sistemskih pristopov za soočanje z njimi. Izkazalo se je še, da je sicer kljub visokemu odstotku podjetij, ki izračunajo svoj ogljični odtis, verodostojnost podatkov vprašljiva, saj jih le slaba petina svoje izračune verificira, kar pa postavlja pod vprašanj njihovo točnost.
Želite izvedeti več o odnosu slovenskih podjetij do trajnostnosti in katera področja je treba izboljšati?